»Danes dajem častno besedo,
da bom vedoželjen in odprt,
da bom spoštoval naravo in sočloveka,
da bom zvest in iskren prijatelj,
ki drži svojo besedo.

Da bom spoštoval svoj jezik in kulturo
in vse druge jezike in kulture,
da ne bom sodil po videzu, ampak po srcu,
da se ne bom bal sanjati
o spremembah na bolje.
Da bom soustvarjal boljši svet.«

(Povzeto po letošnji poslanici: Nika Gradišek, študentka sociologije in anglistike na Filozofski fakulteti v Ljubljani)

V preteklem tednu, od 7. do 13. oktobra, smo tudi na PŠ Št. Jurij obeležili teden otroka, med katerim smo razmišljali o otroku kot o nepopisanem listu, na katerem vsi skupaj vsakodnevno puščamo sledi. Čeprav se svet vsakodnevno spreminja, potrebe otrok ostajajo nespremenjene. V svojem okolju doma in v šoli potrebujejo ljubezen, varnost in toplino, da ob spodbudi in podpori lahko razvijajo svoje talente in interese. V današnjem (pre)hitrem času pa potrebujejo predvsem igro in druženje z vrstniki za srečno in izpolnjujoče otroštvo.

Učenci so se o letošnji temi Tedna otroka® na šolski skupnosti skupaj z mentorico Alenko Gazi Legan pogovorili že teden prej. S svojimi predlogi so soustvarjali teden, ki je za nami.

Učitelji ter učenci smo bili hudomušni in se odločili za ˝narobe dan˝. Zamenjali smo si copate, sedeli na mizah in obleke obrnili narobe. Na ˝dan pokrival˝ smo pokazali neverjetno izvirnost s svojimi izbirami. Cel teden smo bili ustvarjalni na različnih likovnih dejavnostih in se razgibali na plesnem popoldnevu, športnih ter štafetnih igrah. Iznajdljivost smo dokazali na ˝dan brez peresnice˝, ko smo svoje šolske pripomočke prinesli v različnih posodah, škatlah in vrečah. Prvošolci so se odpravili v vrtec, kjer so se igrali in zabavali z najmlajšimi ˝prebivalci˝ na naši enoti. Prvošolce pa so obiskali učenci petih razredov in ponosno sprejeli nalogo njihovih varuhov. Teden otroka® smo zaključili z igranjem z najljubšimi igračami, ki so jih učenci prinesli od doma.

Skozi celoten teden smo sledili letošnji poslanici in preko socialnih iger, druženja z vrstniki, skupne igre ter športnih in ustvarjalnih dejavnosti skupaj soustvarjali boljšo šolo in s tem boljši svet.

˝Zelo, zelo mi je bilo všeč, ko smo igrali družabne igre, smo se veliko nasmejali. Pa ko smo šli na šport. Malo manj je bilo kregov v razredu. Te igre (socialne) so bile zabavne. Kot razred smo imeli dober teden.˝

(Mark Štrubelj, 5. a)

Prispevek pripravila: Sara Lakota Banić

Fotografije: učitelji PŠ Št. Jurij

 

Oznake: , ,