Petek, 11. 11. 2022 in soboto, ki je sledila, smo učenci, ki smo bili skladno s Konceptom prepoznani kot nadarjeni učenci Osnovne šole Louisa Adamiča Grosuplje, preživeli na naši podružnični šoli Kopanj. Udeležili smo se namreč vsakoletnega tabora na katerem smo se zelo zabavali ter se pridružili vrsti  zanimivih in poučnih delavnic.

Na Kopanju smo se zbrali ob 16. uri, se namestili v telovadnici in takoj pričeli s programom. Izbrali smo lahko med različnimi delavnicami – od debate do uric s pajki. Imeli smo tudi priložnost delati s suhim ledom, se izboljšati v improvizaciji in se podučiti o zvereh. Športa nam prav tako ni manjkalo, saj so učiteljice poskrbele, da smo imeli na voljo različne športne aktivnosti.

Tabor smo zaključili s sladicami, ki smo jih učenci pripravili pri kuharski delavnici in z nestrpnim pričakovanjem naslednjega leta.

Zahvala gre našim učiteljicam, ki so tabor organizirale in vsem, ki so pomagali popestriti naš tabor.

Kitajščina

Na delavnici smo spoznavali, kaj sestavlja kitajsko pismenko in kakšno povezavo ima kitajska pisava z matematiko. Spoznavali smo števila od 10  do 100. Poleg jezika smo se seznanili še z zanimivostmi iz pestre in dolge kitajske zgodovine ter iz sedanjosti.

Zveri

Biolog, Nik Šabeder, ki  trenutno dela doktorat na leopardih, nam je predstavil svoje raziskovalno delo z leopardi v Afriki ter raziskave o velikih zvereh in divjih mačkah v Sloveniji.

Pajki

Biološko delavnico o pajkih je vodil dr. Matjaž Gregorčič, ki se ukvarja s proučevanjem pajkov in njihovih mrež. S pomočjo video materiala smo spoznali nekaj na splošno o pajkih. Nato smo imeli možnost nekaj jih tudi spoznati v živo in jih nahraniti z mokarji. Pajke in mreže smo si podrobneje pogledali tudi pod stereo mikroskopom.

Improvizirana igra vlog

Učenci, v katerih se skriva igralski talent in radi poslušamo različne glasbene zvrsti, smo se lahko vživeli v različne vloge na delavnici Improvizirana igra skozi glasbo. Skozi improvizirano igro smo oblikovali različne vloge in jih podkrepili z doživljanjem skozi glasbo. Spoznali smo, da glasba močno vpliva na naše počutje in doživljanje določenih vlog. 

Misija Kopanj

Podali smo se na učno pot po Kopanju. Ob sprehodu po osamelcu in bližnji okolici smo se preko aplikacije CŠOD Misija seznanili z nekaj utrinki iz več kot 150 letne zgodovine podružnične šole Kopanj.

Pripovedovanje resničnih zgodb

Dobri zgodbi, naj bo izmišljena ali resnična, večina ljudi zelo rada prisluhne. V delavnici Pripovedovanje resničnih zgodb smo spoznavali, kako svoje resnično doživetje predstaviti, da bo zanimivo za poslušalce. Izvedeli smo, od kod izvira naše ime in se preizkusili v zabavnih igrah.

Debatna delavnica

Delavnica je bila namenjena pogovoru o tujih običajih in stereotipih. Debatirali smo o tem, ali lahko sodimo tradicije, ki jih ljudje že stoletja izvajajo v deželah, oddaljenih tisoče kilometrov stran. Potujoča učiteljica Aja je učencem predstavila svojo afriško izkušnjo in nas skozi debato usmerjala k ne obsojajočemu načinu razmišljanja. Učenci smo spoznali in oblekli tri originalne narodne noše iz Guatemale in Indonezije. Spoznali smo del kultur, ki zapolnjujejo prekrasen mozaik planeta Zemlja.

Kemija v kuhinji

Kaj imata skupnega kuhinja in kemija? Pri kuhanju segrevamo, zamrzujemo, raztapljamo in mešamo različne snovi, podobno počnemo tudi pri kemiji. Zato je kuhinja prostor v katerem se lahko gremo znanost in delamo zanimive poskuse. Tokrat smo s pomočjo suhega ledu naredili sladoled, pričarali čarovniško meglico, naredili karamelo in domače penice. Pri tem smo se zelo zabavali, naučili nekaj resnic in naravnih zakonitosti.

Kemijska delavnica

Raziskovali smo kisline in baze, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem življenju. Najprej smo spoznali kaj sploh so kisline in baze in v čem se razlikujejo. Kisline in baze smo dokazovali z naravnimi indikatorji, ki so bili že v naprej pripravljeni. Na Martinovo soboto smo ugotovili, da je naravni indikator, ki ga dobimo iz rdečega zelja in je del značilne Martinove pojedine, odličen za dokazovanje kislih in bazičnih snovi. Kot naravna indikatorja smo uporabili tudi hibiskusov čaj in sok rdeče pese, ki sicer v kislem in bazičnem okolju spremenita barvo, vendar je intenzivnost barvne spremembe precej manj očitna kot pri indikatorju iz rdečega zelja.

Kuharska delavnica

Delavnici sta obsegali tekmovanje v peki najizvirnejše palačinke, sladice v kozarčkih in oblikovanje kroglic presenečenja. Kako pa lahko sami spečemo mucko na palačinki? Ali beloglavega orla in strašnega zmaja? Naučili smo se, da pripravimo maso za palačinke, potem pa del nje prelijemo v drugo skledo. Dodamo nekaj žlic kakava, tako da dobimo želeno barvo. Najprej s posebnim nastavkom narišemo obris ljube živali, počakamo približno pol minute, nato pa čez prelijemo še belo maso ter vse skupaj nežno poravnamo. Palačinko spečemo. In pojemo. Ali pa jo damo na razstavo za najizvirnejšo palačinko.

Lego robotika

Lego robotika je namenjena navdušencem nad lego kockami. Verjetno bi težko bi našli koga, ki se z njimi še ni igral. Na delavnici nismo uporabljali čisto navadnih lego kock. S pomočjo Lego Education setov smo spoznavali fizikalne zakone in se učili prvih korakov programiranja.

Uvodno besedilo: Lara Ferk, 9. e

Preostalo besedilo: Barbka Gabrijel Cotič, Petra Klinc, Nataša Kocjančič, Aja Komel, Petra Skočir, Romana Tesovnik, Sabina Vidmar, Mateja Zupančič, Romana Ana Duša.

Fotografije: Aja Komel, Nataša Zidar, Petra Klinc, Petra Skočir, Lara Ferk.

 

Oznake: , , , , ,