V torek, 13. 10., smo imeli žalski četrtošolci z učiteljicama (4. a in b) naravoslovni dan – Čutila. Pravzaprav sta nas, seveda pod pogoji NIJZ, obiskali dve učiteljici iz Centra IRIS – Center za slepe in slabovidne Ljubljana. Predstavili sta nam, kako poteka izobraževanje otrok, ki ne vidijo ali so slabovidni. Izvedeli smo veliko novega in opazovali tudi igre, igrače, zvezke, učbenike, naprave in pripomočke, ki jih uporabljajo slepi ali slabovidni otroci. Postavili smo se v vlogo slabovidnega otroka s pomočjo posebnih očal in skušali prebrati nekaj vrstic. Spoznali smo, da se morajo slabovidni zelo truditi, da sploh kaj vidijo. Če nosimo očala, še nismo slabovidni, saj s tem pripomočkom dobro vidimo. Preizkusili smo se tudi v testu za barvno slepoto. Na koncu smo poiskali vsak svoje ime in priimek v brajici (pisavi za slepe) in kar dobro smo se znašli. Pisava je sestavljena in 6 izbočenih pikic, ki izmenično sestavijo več kot dovolj znakov za črke in številke. Za tekoče branje, pa bi morali še veliko vaditi.

Dan je bil zelo zanimiv. Na koncu smo izdelali še tipno sliko in si predstavljali, kako bi jo lahko otipal slaboviden otrok in kaj bi izvedel iz nje. Naredili smo različne zemljevide, ilustracije pravljic, slike živali in podobno. Uporabljali smo material, ki ga lahko otipamo.

Najlepše se zahvaljujemo učiteljicama Nini in Tini iz Centra IRIS Ljubljana.

Prispevek pripravila in fotografirala: učiteljica Irena

 

Oznake: , , , , ,